Fizinės parduotuvės įrengimas laikomas viena iš svarbiausių marketingo priemonių, veikiančių pirkėjų elgseną. Ji padeda suformuoti prekybos objekto išvaizdą bei paskatinti naujų pardavimų atsiradimą.

Parduotuvės įrengimas susideda iš patalpų įrengimo, darbo priemonių, parduotuvės interjero, atmosferos formavimo garso aparatūros montavimo bei apšvietimo dėka.

Patalpų įrengimas

Parduotuvės patalpų įrengimas dažniausiai apima parduotuvės išplanavimą. Šiame etape patalpos yra paskirstomos įvairioms funkcinėms zonoms, o vėliau jos yra išdėstomos.

Sekantis žingsnis – yra prekybos salės ploto paskirstymas. Tai apima prekių grupių bei prekių išdėstymą prekybos salėje bei prekybos salės ploto nustatymą atskiroms prekių grupėms bei prekėms pagal prekių pavadinimus.

Galiausiai yra skiriamas dėmesys parduotuvės interjero dizainui. Yra apipavidalinamos bei puošiamos patalpos pagal tam tikrą koncepciją.

Darbo priemonės

Tokio tipo įmonės pagrindą sudaro materialinės bei techninės priemonės, į kurias investuoja įkūrėjas. Dalis turto gali būti nuomojama, naudojama išsipirktinai (lizingo būdu), kartais eksploatuojama nemokamai.

Jeigu tokia materialinė ir techninė bazė yra įtraukta į ūkinę komercinę veiklą, tokiu atveju ji sutampa su materialinių – techninių gamybiniu potencialu.

Į šį gamybinį potencialą įeina naudojamos darbo priemonės, smulkus inventorius, instrumentai, kurie yra naudojami ilgesnį laiką.

Parduotuvės interjeras

Po to, kai yra atliktas patalpų įrengimas, išskirstytos prekės po salę bei įsigytos darbo priemonės, galima pereiti prie interjero dizaino.

Tokiu būdu yra sukuriama tam tikra parduotuvės atmosfera bei yra sudaroma jauki aplinka pirkėjams, kuri skatina juos apsipirkti.

Parduotuvės atmosferą sudaro jos vizualiniai ir akustiniai elementai bei kvapai ir temperatūra stimuliuojantys pirkėjo emocinę būseną ir prekių suvokimą bei darantys poveikį jo elgsenai.

Vizualiniai elementai

Vizualiniai elementai apima tokius dalykus kaip paveikslai, piešiniai, ženklai, rodyklės ir pan.

Tokių priemonių dėka, klientui yra suteikiama papildoma informacija apie prekės. Kita funkcija yra paskatinti pirkėjus susipažinti su tam tikromis paslaugomis bei įdomiais faktais.

Apšvietimas

Apšvietimo funkcija taip pat lemia bendros koncepcijos sukūrimą. Ji gali sukelti įvairių emocijų, kadangi viskas priklauso nuo šviesos intensyvumo.

Pavyzdžiui, jeigu apšvietimas yra ryškus, o šešėliais sukeliami šviesos efektai leidžia ypač gerai pabrėžti pirkimo įspūdingumą, tuomet tai gali paskatinti pirkėjus aktyviau pirkti tam tikras prekes.

Muzikos elementai

Muzikos elementas yra efektyvi prekybos patalpų apipavidalinimo priemonė. Ji turi būti kruopščiai apgalvota bei subtili, kadangi kitu atveju gali tiesiog dirginti žmogų bei sukelti susierzinimo jausmą.

Išorinė aplinka

Į parduotuvės įrengimo procesą įeina ne tik patalpų apipavidalinimas, bet taip pat ir išorinė aplinka. Ji susideda iš parduotuvės aplinkos formavimo, fasado apipavidalinimą bei įėjimo į vitriną įrengimą.

Kuriant išorinę aplinką, reikia apgalvoti ir funkcinius ir estetinius tikslus. Fasadas turėtų būti ryškus, pastebimas, kad žmonės iš tolo matytų jį ir tai sukeltų jų susidomėjimą. Vitrinos interjeras sustiprins fasado įspūdį ir taps savotiška parduotuvės vizitine kortele.

Pabaigai
Straipsnyje aptarėme aspektus, į kuriuos reikia atsižvelgti norint tinkamai įrengti parduotuvę. Vadovaudamiesi šia informacija, galėsite be vargo atlikti reikiamus žingsnius ir pradėti savo parduotuvės veiklą.

Daugiau apie garso sistemų montavimą – Cherrymusic.lt